Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T18:40:11+01:00
No więc tak:
1.Wewnętrzne.
-kryzys ludnościowy spowodowany epidemiami,
-psucie monety, inflacja, upadek gospodarki towarowo-pieniężnej,
-zmiany klimatyczne: oziębienie klimatu, wytrzebienie lasów,
-upadek miast i ich agraryzacja na skutek zaniku gospodarki towarowo-pieniężnej,
-podniesienie Konstantynopola do rangi drugiej stolicy w 330 roku,
-podział Cesarstwa na dwie części w 395 roku,
-brak chłopów do wojska powodował, że do armii przyjmowani byli barbarzyńcy,
-ruchy separatystyczne w prowincjach,
-zmniejszenie zainteresowania ludności sprawami państwa,
-brak stabilnej władzy cesarskiej, częste wybory uzupatorów wynoszonych na tron przez żołnierz (235-284 n.e. odwołano 64 cesarzy).
2.Zewnętrzne.
-grabieżcze najazdy barbarzyńców przez granicę na Renie i Dunaju,
-wielka wędrówka ludów w IV i V w.n.e.,
-Wizygoci złupili płw. Bałkański i osiedlili się na terenie Hiszpanii,
-Wandalowie w pierwszej połowie V wieku zaatakowali Galię, następnie Hiszpanię, zajęli Afrykę. W 455 roku Wandalowie uderzyli na płw. Apeniński niszcząc miasto Rzym,
-Ostrogoci zajęli Bałkany, Frankowie i Burgundowie zajęli Galię,
-Longobardowie zajęli południe Italii,
-Anglowie i Sasi zajęli Brytanię.

Tyle ;)
3 3 3
2010-03-13T18:44:59+01:00
Zewnętrzne-wędrówki ludów (Germanów i Słowian)
-najazdy barbarzyńców)w tym Hunów)
Polityczne-niestabilność władzy cesarskiej
-upadek rzymskiej arystokracji,która czuła się odpowiedzialna za państwo
-brak troski o całe państwo
Gospodarcze-upadek miast:kryzys gospodarki towarowo-pieniężnej
kryzys walutowy(inflacja)
-ucisk podatkowy
Proszę podałam ci jeszcze więcej ;)
Mam nadzieję że to docenisz i dasz mi najlepszą odpowiedź
Pozdrawiam;)
5 4 5