1. ile pieśni skomponował Fryderyk Chopin?
2. ile lat żył?
3. w którym roku zmarł?
4.kiedy i gdzie się urodził?
5. czy miał żonę?
6.na jakich instrumentach grał?
7.w jaki sposób zarabiał na życie?
8. ile zarabiał?
9.dlaczego wybrał fortepian?
10.gdzie znajduje się jego grób?
11.czy ktoś mu pomagał w karierze?
12.czy założył rodzinę?
13. ile dal koncertów?
14.w którym roku życia skomponował 1 utwór i jak on się nazywał?
15.dlaczego komponował?
16.w którym roku zagrał ostatni koncert?
17. czym dla niego był fortepian?
18. gdzie mieszkał?
19. jak nazywali się jego rodzice?



plis o najszybsze odp

z gory thx

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T19:44:26+01:00
1- 57 mazurków
- 16 polonezów
- 19 walców
- 19 nokturnów
- 4 ballady
- 4 scherza
- 3 sonaty fortepianowe i jedna na fortepian i wiolonczele
- 26 preludiów
- 27 etiud
- 4 impromptus
- 2 koncerty
- 4 inne utwory na fortepian z orkiestrą
- 17 pieśni
- 2 utwory na wiolonczele i fortepian, trio fortepianowe
- inne utwory fortepianowe (ronda, wariacje, marsze), kilka utworów na 4 ręce
- utwory pojedyncze: „Fantazja”, „Barkarola”, „Berceuse”, „Tarantela”, „Bolero”.

2 miał 39 lat jak zmarł
3 w 1849
4 22 lutego lub 1 marca 1810↓ w Żelazowej Woli
5 Nie miał
6 fortepianie
7.................
8 duzooooo :D
9Bo lubiał
10Paryż Francja
11 Tak tata na początku poóżniej
12 nieee
13Boże klto dał ci takie pytania :D
14 gdy mniał 8 lat
15bo chciał pokazać ludzią że on też cos umie
16zagralw roku 1847
17 całym życiem
18w Nothams
19mikołaj chopin i justyna z krzyżanowskich
18 3 18
2010-03-13T19:45:40+01:00
1.57 mazurków,16 polonezów,19 walców,19 nokturnów,4 ballady,4 scherza,3 sonaty fortepianowe ,26 preludiów, 27 etiud,4 impromptus,2 koncerty,4 inne utwory na fortepian z orkiestrą,17 pieśni,2 utwory na wiolonczele i fortepian, trio fortepianowe,
inne utwory fortepianowe (ronda, wariacje, marsze), kilka utworów na 4 ręce,
2.39 lat.
3.1849 roku.
4.22 lutego lub 1 marca 1810 Polska Żelazowa Wola, Księstwo Warszawskie.
5.nie ( nie jestem pewna )
6.na fortepianie.
7.był kompozytorem
8.3000 frankow miesiecznie
9.bo lubił fortepiany
10.paryskim cmentarzu Père Lachaise
11.mama
12.nie
13.bardzo duzo
14. już od 7 roku życia portafił skomponowac utwór.
15.
16.
17.Pasją
18. w żelazowej woli ( chyba )
19 Mikołaj chopin i Justyna krzyżanowska
37 3 37