Odpowiedź i uzasadnij.
Czy podstawą ostrosłupa prawidłowego może być:
a)romb o boku długości 3cm
b)kwadrat o boku 8,5cm
c)prostokąt o bokach 7cm i 70 mm
d)trójkąt prostokątny równoramienny o przyprostokątnych 5 cm
e)trójkąt równoboczny o boku 24 mm

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T19:09:20+01:00
A] nie bo ostrosłup prawidłowy musi mieć podstawę bedącą figurą foremną, a romb nią nie jest
b]
tak, bo kwadrat to figura foremna
c]tak, bo to boki kwadratu, bo 70mm=7cm, a kwadrat jest figurą foremną
d]nie, bo trójkąt prostokątny nie jest figurą foremną
e]tak, bo trójkąt równoboczny to figura foremna



figura foremna ma wszystkie boki i kąty takie same

słowo prawidłowy oznacza,że podstawa jest figurą foremną
2010-03-13T19:14:35+01:00
Ostrosłup prawdiłowy ma w podstawie figurę foremną czyli taką, które ma wszystkie boki i kąty równe.
a) nie, bo romb ma różne kąty (chyba, że jest kwadratem, to wtedy tak)
b) tak, bo kwadrat ma wszystkie boki i kąty takie same
c) tak, bo 7cm=70mm, więc prostokąt ten jest kwadratem
d) nie, bo 5*√2=5√2≠5 trójkąt prostokątny ma boki różnej długości i kąty różnej miary
e) tak, bo trójkąt równoboczny ma wszystkie boki i kąty takie same