Zadanie 1 :
Pan Ryszard pierwszego dnia pokonał 1/10(jedną dziesiątą) trasy, drugiego dnia
-4/10(-cztery dziesiąte) trasy, a trzeciego -3/10(-trzy dziesiąte) długości trasy.
Jaką część planowanej drogi pokonał pan Ryszard w ciągu trzech dni??

Zadanie 2 :
W klasie czwartej przeprowadzono ankietę na temat ulubionego przedmiotu. Okazało się, że matematykę lubi 8/24 (osiem dwudziestych czwartych) uczniów, a polski 4/12 (cztery dwunaste) uczniów. Czy więcej uczniów lubi matematykę czy polski??

Zadanie 3 :
Mariola z siostrą zabrała 8kg truskawek. Przygotowały deser dla rodziców, babci, dziadka, dwóch braci i młodszej siostry. Nie zapomniały również o sobie. Ile kg truskawek dostała każda osoba??

Zadanie 4 :
W 2002roku w Warszawie ustanowiono Rekord Guinnessa w gotowaniu zupy. Przygotowano 7 345 litrów kwaśnicy, co dało 25 000 porcji tego przysmaku . Ile litrów kwaśnicy zużyto na jeden talerz zupy??


Za rozwiązania Bardzo dziękuję...
Można rozwiązać po jednym zadaniu ale wolałabym wszystkie...
Proszę mam to na poniedziałek...

Proszę i Dziękuję

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-13T19:13:39+01:00
8/10 pokonał w ciągu 3 dni.

matematyke i polski lubi tyle samo uczniow, poniewaz 8/24=4/12

7345 l-2500 porcji
x l - 1 porcja
i na krzyż co daje: 7345/2500=2,938 l

8kg/ 8 osoób
każda osoba dostała 1 kg truskawek
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T19:14:04+01:00
Zad.1
1/10+4/10+3/10=8/10
Pan Ryszard w ciągu trzech dni pokonał 8/10 wyznaconej trasy.

zad.2
8/24
4/12=8/24
Taka sama liczba uczniów lubi polski jak i matematyke.

zad.3
8kg/9=8/9kg
każda osoba dostałą po 8/9kg truskawek.\

zad.4
7345l/25000=0.2938l
Na jeden talerz zupy zużyto 0.2938 l kwaśnicy
1 5 1
2010-03-13T19:14:08+01:00
Zad 2
8/24=2/6=1/3 4/12=1/3
Odp tyle samo uczniow lubi matematyke co polski
1 1 1