Student w czasie wakacji przez sześć tygodni pracował w Irlandii. W ciągu dwóch pierwszych tygodni pracował x godzin tygodniowo i otrzymywał wynagrodzenie w wysokości 10,5 $ za godzine . Następnie stawka za godzinę wrozsła o 1,5 $ , a tygodniowy wymiar pracy wzrósł o sześć godzin . Na tych warunkach student pracował przez cztery tygodnie . Ile euro zarobił w ciągu sześci tygodni ?


Uwaga!!! Czekam na odpowiedzi do rana poniedziałku :) Powodzenia życzę !

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T19:23:03+01:00
2 tygodnie:
x - ilość przepracowanych godzin w tygodniu
10,5 - stawka za godzinę
2*x*10,5 = 21x - zarobek w ciągu 2 tygodni

4 tygodnie:
10,5 + 1,5 = 12 - stawka godzinowa
x + 6 - ilość przepracowanych godzin w tygodniu
4*(x+6)*12 = 48x + 288 - zarobek w ciągu czterech tygodni

21x + 48x + 288 = 69x + 288 - całkowity zarobek w czasie 6 tygodni

y - zarobek w czasie 6 tygodni
y = 69x + 288

Ostateczny zarobek jest oczywiście zależny od ilości przepracowanych godzin.
9 3 9
2010-03-13T19:23:42+01:00