Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T19:22:34+01:00
Słowa Mazurka Dąbrowskiego odnoszą się do wydarzenia jakim bylo powstanie Legionów Polskich we Włoszech i powstanie Księstwa Warszawskiego. Slowa te dotyczą walki Polaków o to aby nie utracić kontaktu z polszczyzną i patriotyzmem nawet kiedy jego zachowanie tak jak było to pod zaborami nie jest możliwe.

mam nadzięję że pomogłam ;]
3 5 3
2010-03-13T19:24:50+01:00
Wers pierwszy oznacza, że póki waleczni Polacy żyją dopóty Polska nie zginie. Będziemy walczyć o swój kraj i odbierzemy wrogowi.
Drugi wers mówi, że pokonamy każdą przeszkodę dla dobra naszego kraju. Podobnie jak Bonaparte.
Trzeci wers przedstawia historię Czarnieckiego, któty po szweckim zaborze specjalnie dla ratowania kraju przebył przez morze.
Natomiast trzeci mówi o historii wziętej z samego życia gdy troskliwy ojciec (prawdziwy patriota) mówi do córki że nasi biją w tarabany.

Mam nadzieje że pomogłam:D

4 3 4