Na przedstawienie prszyszło d dorosłych i m dzieci, razem 123 osoby. Kiedy przed kńcem przedstawienia wyszedł jeden tata z dwójką 4-letnich synów, okazało się, że dzieci jest trzy razy więcej niż dorosłych. Zapisz odpowiedni układ równań i oblicz, ilu dorosłych i ile dzieci przyszło do teatru. (zapisz pokolei obliczenia).

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T19:19:31+01:00
M - ilość dzieci
d - ilość dorosłych

rozwiązujemy za pomocą układu równań:

{m-2=3(d-1)
{d+m=123

{m-2=3d-3
{d+m=123

{m-3d=-3+2 /*(-1)
{m+d=123

{-m+3d=1
{m+d=123
------------
4d=124 /:4
d=31
m+31=123
m=123-31

{m=92
{d=31
2010-03-13T19:20:41+01:00
Doroslych x
dzieci 3x
x=(123)-3:4
x=120:4
x=30

dorosli= 1*30=30
dzieci=3*30=90