Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T19:31:28+01:00
X=3/7, y=2
(x+y)(4-y) - (2x-y)² < 0

4x-xy+4y-y²-(4x²-4xy+y²)<0
4x-xy+4y-y²-4x²+4xy-y²<0
-4x²-2y²+3xy+4x+4y<0 dla x=3/7, y=2

-4*(3/7)²-2*2²+3*3/7*2+4*3/7+4*2<0
-36/49-8+2 i4/7+1 i5/7+8<0
-36/49-8+2 i28/49+1 i35/49+8<0
3 i27/49 nie jest mniejsze od 0
czyli liczby te nie spełniają danej nierówności
1 5 1
2010-03-13T19:35:34+01:00
3/7 - trzy siódme ;D

(3/7 +2 ) (4 - 2) - (2* 3/7 - 2)² < 0
2 3/7 * 2 - ( 6/7 - 2 ) ² < 0
4 6/7 - ( -1 1/7)² < 0
4 6/7 + (1 1/7)² < 0
( 6 )² < 0
36 > 0

odp.Liczby te nie spełniają równości.
mam nadzieję że pomogłam ;DD