Odpowiedzi

2010-03-13T19:27:55+01:00
Na początku liczymy pode podstawy - kwadratu P=8cm*8cm=64 cm2

wiemy ze 1litr = 1 dm3

czyli objęcość graniastosługa V=1l=1dm3=1000cm3

objęctość graniastosłupa liczymy z wzoru V=P*H -> stąd wyznaczamy H

H=V/P=1000cm3/64cm3=15,625cm

czyli wysokość musi być większa niż 15,625 cm, ponieważ pojemność na być większa niż 1 litr.

Proszę o naj :)
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T19:28:18+01:00
1 dm sześcienny= 1000cm sześciennych
V=Pp*H
1000=8*8*H
1000=64*H
H=1000/64
H=15.625 [cm]
wysokość powinna wynosić 16 cm
chyba pomogłam :)