POdczas trzydniowego rajdu rowerowego uczniowie przejechali 65km. Drugiego dnia pokonali dwa razy dłuższą trasę niż pierwszego dnia, a trzeciego o 5km więcej niż pierwszego dnia. Ile kilometrów przebyli każdego dnia? Zapisz wszytskie obliczenia.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T19:30:12+01:00
X - ilość kilometrów pierwszego dnia
2x - drugiego dnia
x+5 - trzeciego dnia

x+2x+x+5=65
4x=60 |:4
x=15km - pierwszy dzień
2*15=30km - drugi dzień
15+5=20km - trzeci dzień
1 5 1
2010-03-13T19:32:30+01:00
X- dzień pierwszy.
x+2x+x+5=65
4x+5=65 | -5
4x=60 | :4
x=15 tyle przejechali pierwszego
2*15=30 tyle przejawiali drugiego
15+5= 20 tyle przejechali trzeciego
2010-03-13T19:33:31+01:00
X-trasa, którą przebyli 1 dnia
2x-trasa 2 dnia
x+5-trasa 3 dnia

x+2x+x+5=65km
4x = 65km -5
4x = 60km /:4
x = 15km-tyle przeszli 1 dnia

2x= 2*15km=30km-tyle przeszli 2 dnia

x+5=15km + 5=20km-tle przeszli 3 dnia

Spr:
15km+30km+20km=65km

Odp: Uczniowie przeszli: 1 dnia-15km, 2 dnia-30km, a 3 dnia-20km.