Agnieszka i Jacek zbierali kasztany. Jacek uzbierał 3 razy więcej kasztanów niż Agnieszka. Gdyby oddał Agnieszce 15 z nich, to oboje mieliby tyle samo kasztanów
Ile kasztanów ma Agnieszka, a ile Jacek?
Ułóż odpowiednie równanie...
Pliss...

3

Odpowiedzi

2010-03-13T19:33:41+01:00
X-ilośc kasztanów jacka
y-ilośc kasztanów agi

x=3y
x-15=y+15

3y-y=15+15
2y=30
y=30:2
y=15

x=3×15=45
jacek zebrał 45, a aga 15 kasztanów
19 3 19
2010-03-13T19:33:56+01:00
X - liczba kasztanów Jacka
y - liczba kasztanów Agnieszki

rozwiązujemy układem równań :

x=3y
x-15=y+15

3y-15=y+15
3y-y=15+15

2y=30
y=15

x=3*15
x=45

Odp: Jacek zebrał 45 kasztanów, a Agnieszka 15.
11 3 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T19:39:52+01:00
Liczba kasztanów Agnieszka x
Liczba kasztanów Jacek 3x
3x-15=x+15 /:3
x-5=¹/₃x+5
x-1/3x=5+5
2/3x=10 /*3
2x=30 /:2
x=15
SPRAWDZENIE:
3*15-15=15+15
45-15=30
30=30
Odp.: Agnieszka ma 15 kasztanów, a Jacek 45.

P.S. nie wiedziałam jak napisać ułamki, więc np. 1/3 to jedna trzecia itp.
44 4 44
dzieki dostalam 5 dzieki tobie