Wpisz obok zdania prawdziwego literę P, a obok fałszywego – literę F.
a) Klimat Polski charakteryzuje się dużą zmiennością pogody. …..
b) Średnia roczna temperatura powietrza w Polsce waha się od 6,5°C na południowym zachodzie do 9°C na północnym wschodzie. …..
c) Masy powietrza polarnego morskiego, napływające do Polski z północnego wschodu, powodują latem ochłodzenie, wzrost zachmurzenia i opady. …..
d) Najdłuższym okresem wegetacyjnym w Polsce odznacza się m.in. Nizina Śląska. …..

3

Odpowiedzi

2010-03-13T19:33:56+01:00
A) Klimat Polski charakteryzuje się dużą zmiennością pogody. F
b) Średnia roczna temperatura powietrza w Polsce waha się od 6,5°C na południowym zachodzie do 9°C na północnym wschodzie.P
c) Masy powietrza polarnego morskiego, napływające do Polski z północnego wschodu, powodują latem ochłodzenie, wzrost zachmurzenia i opady. P
d) Najdłuższym okresem wegetacyjnym w Polsce odznacza się m.in. Nizina Śląska. F
2010-03-13T19:36:25+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T19:37:33+01:00
A P
b P
c F, naplywa z polnocnego zachodu
d P