Odpowiedzi

2009-10-24T23:19:55+02:00
I
513 - 95%
x - 100%

x=513*100/95 = 540zł

II
540 - 90%
x - 100%

x = 540*100/90= 600zł

III
600- 120%
x - 100%
x = 600*100/120 = 500zł

540 - 500 = 40zł

Odp. Zmieniła się o 40zł
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-24T23:31:28+02:00
P -cena początkowa
cena po podwyżce 20%
p +0,20p =1,2p
cena po obniżce o 10%
1,2p - 0.1*1,2p =1,2p -0,12p =1,08p
cena po obniżce o 5%
1,08p - 0,05 * 1,08p = 1,08p - 0,054p = 1,026p
Ale cena końcowa wynosi 513, czyli
1,026p = 513
stad p = 513 : 1,026 =500
p =500 zł
Cena początkowa 500 zł
513 - 500 = 13
Cena końcowa jest o 13 zł większa od ceny początkowej.