Kąt pełny ma 360 stopni.Oblicz , ile stopni mają kąty alfa i beta_
W książce był diagram kołowy a ja tu napisze normalnie .
alfa ma 10%.
beta ma ...?
a reszta ma 55%.

odpowiedzi
a . alfa=10 stopni , beta =35 stopni
b. alfa=36 stopni , beta=198 stopni
c. alfa=36 stopni , beta=126 stopni
d. alfa=18 stopni , beta=118 stopni

BARDZO PROSZĘ O OBLICZENIA!!!

3

Odpowiedzi

2010-03-13T19:40:39+01:00
Α=10% z 360⁰=0,1×360=36⁰

360⁰-36-55% z 360⁰=324-0,55×360=324-198=126⁰=β

odp. c
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T19:42:57+01:00
Alfa:
360⁰×0,1=36⁰

Beta:
100%-10%-55%=35%
360⁰×0,35=126⁰

Odp:. Kąt alfa ma miarę 36 stopni, a kąt beta ma miarę 126 stopni, czyli odpowiedź C.
15 4 15
2010-03-13T19:44:40+01:00
Skoro reszta to 55% to znaczy, ż ta reszta ma 198*, bo :
55%= 0.55
0,55x360=198

Alfa ma 36*, bo
10%= 0.1
0.1x360=36

Beta:
100% - (55%+10%) = 100% - 65% = 35%
35%= 0.35
0.35x360= 126*

Sprawdźmy :
198*+36*+126*=360

I proszę bardzo; pp

A * to stopnie
15 2 15