Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T19:51:37+01:00
N - cena towaru

I obniżka:
n - n×10% = n - 0,1n = 0,9n

II obniżka:
0,9n - 0,9n × 0,15n = 0,9n - 0,135n = 0,765n = n × 76,5%

Całkowita obniżka:
n × 100% - n × 76,5% = n × 23,5%


Odpowiedź: Cena towaru zmniejszyła się o p = 23,5%.
2010-03-13T19:52:20+01:00
X - cena początkowa towaru
0,9x - cena towaru po 1 obniżce (obiżka o 10%)
0,9*0,85x - cena towaru po 2 obniżce(obniżka o 15% ceny wcześniej obniżonej)

żeby obliczyć o ile procent cena towaru zmniejszyła się należy obliczyc zene towatu po 2 obnizce (0,9*0,85=0,765) i pomnożyć ją o 100% a następnie od 100% odjąć wynik

czyli 0,765 * 100% = 76,5%
100%-76,5%=23,5%

odp: 23,5%