Fabryka Wolna Stopa produkuje półbuty , sandały i obuwie sportowe.Korzystając z diagramu, odpowiedz jaki był dochód te sprzedaży półbutów z Wolnej Stopy.
DOCHODY ZE SPRZEDAŻY
obuwie damskie obuwie meskie
razem 620 tys. zł. razem 580 tys.zł.


OBUWIE DAMSKIE

SANDAŁY: 42%
PÓŁBUTY : 30%
OBUWIE SPORTOWE: 28%

OBUWIE MĘSKIE

SANDAŁY:25%
PÓŁBUTY:40%
OBUWIE SPORTOWE:35%

ODPOWIEDZI:

a.840 tys.zł.
b.186tys. zł.
c. 260,4 tys.zł.
d.418 tys.zł.

PROSZĘ O OBLICZENIA I JAK NAJSZYBSZE ROZWIĄZANIE !!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T19:55:29+01:00
30% * 620tys=186 tys. zł
40% * 580tys=232 tys. zł
186tys + 232tys = 418tys

czyli odpowiedź d. 418tys. zł
34 4 34
2010-03-13T19:55:49+01:00
620 000 - 100%
x - 30%
x=620 000*30 :100
x=186 000 - dochód ze sprzedaży półbutów damskich

580 000 - 100%
x - 40%

x=580 000*40:100
x=232 000 - dochód ze sprzedaży półbutów męskich

186 000+ 232 000=418 000 - łączny dochód ze sprzedaży półbutów

ODP: B
14 2 14