Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T19:57:02+01:00
X-cena małej butli
y-cena dużej butli

2x+2y=110 |*(-1)
2x+4y=130

-2x-2y=-110
2x+4y=130
-------------------------
2y=20 |:2
y=10

2x=110-2y
2x=110-2*10
2x=110-20
2x=90 |:2
x=45
2010-03-13T19:57:23+01:00
X-cena małej butli
y-cena dużej butli

2x+2y=110/:2
x+y=55
2x+4y=130/:2
x+2y=65
x=55-y
55-y+2y=65
y=65-55
y=10=cena dużej butli
x=55-10=45
mała kosztowała 45 zł, a duża 10 zł