A) W 1990 roku w Polsce przyrost naturalny wyniosł 4,1 [promila]. Na poczatku roku 1990 liczba mieszkanców Polski wynosiła 38,1 mln. Oszacuj, ile mieszkańców liczyła Polska pod koniec 1990r.

b) Na początku 1980 roku liczba mieszkanców Polski wynosila 35 mln osob.
W ciagu roku 1980 urodziło sie 695 tyś. dzieci a zmarło 352 tyś osob. Oblicz przyrost naturalny[ w promilach] w roku 1980.

c) W Niemczech w 1998 roku przyrost naturalny był ujemny i wynosił -0,8[promili] . w 1998 urodzilo sie w Niemczech około 785 tyś dzieci. na poczatku roku 1998 liczba mieszkancow wynosila 82 163 tyś. oszacuj ile osob zmarlo w niemczech.

2

Odpowiedzi

2009-10-24T23:58:09+02:00
A)

38100000*0,041=1562100
38100000+1562100=39662100

Odp.: pod koniec roku wynosiła 39662100

b)

695000 - 352000=343000

35000000 - 1000[promili]
34300 - x [promili]

x= 34300*1000/35000000=0,98 [promila]

Odp.: Przyrost wynosił 0,98 promila

c)

785000- 1000[promili]
x- 0,8[promila]

x=785000*0,8/1000=628

785000+628=785628
Wynik : 785628

C nie jestem pewien wyniku
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T00:01:41+02:00
A) 4,1 promila = 0,0041
38,1 * 0,0041 = 0,15621
38,1 + 0,15621 =38,25621
Odp. 38 256 210 osób
b)
695 000 - 352 000 = 343 000
343 000 : 35 000 000 =343 : 35 000 =0.0098
Odp.przyrost naturalny wyniósł 9.8 promila

c)Przyrost ujemny = -0,8 promila = -0,0008
(785 000 - x) : 82 163 000 = -0,0008
785 000 - x = -0,0008 * 82 163 000 = -65 730
x= 785 000 + 65 730 = 850 730
Odp. W Niemczech w 1998 roku zmarło 850 730 osób.
1 1 1