Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T20:26:09+01:00
-W filmie:
» 'Lalka'
» 'Casablanca'
-w malarstwie:
» John Everett Millais Śmierć Romea i Julii (śmierć największych romantycznych kochanków)
» Frank Dicksee Romeo i Julia (pocałunek kochanków)
» Edmund Blair Leighton Tristan i Izolda (romantyczni kochankowie w trakcie jednej ze schadzek
-w poezji:
» Cypriana Norwida 'W Weronie'
» Marii Konopnickiej 'W Weronie'
26 3 26
2010-03-13T21:03:44+01:00
Dzieło Wiliama Szekspira pod tytułem "Romeo i Julia" stało się inspiracją dla wielu malarzy, poetów i rzeźbiarzy.
Przykładami obrazu nawiązujących do "Romea i Julii" są dzieła: Franka Dicksee'a "Romeo i Julia (pocałunek kochanków)" oraz Johna Everetta Millaisa "Śmierć Romea i Julii". Film, w którym jest mowa o miłości Romea i Julii to "Romeo i Julia" Baza Luhrmanna i "Romeo i Julia czyli Sny w Weronie” Janusza Józefowicza. Rzeźbiarzami ,który tworzyli posągi o tej tematyce są: Enrico Muscetra ("Romeo i Julia - niespełnione marzenie"), Milton Hebald "Romeo i Julia". Polskim poetami, którzy zawarli motyw "Romea i Julii" są: Cypriana Norwid („W Weronie”), Agnieszka Osiecka ("Kochankowie z ulicy kamiennej") oraz Maria Konponicka ("W Weronie").
36 4 36