Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T20:32:57+01:00
Jeżeli potraktować zegar wahadłowy jako wahadło matematyczne, to okres jego wahania opisuje zależność:
T = 2 × π × √l ÷ √g
gdzie:
T - okres wahania
l - długość wahadła
Skoro zegar się spóźnia, oznacza to, że jego okres wahania jest za duży i należy go zmniejszyć.
Ponieważ, T jest proporcjonalne do l, oznacza to, że należy zmniejszyć długość wahadła - l.
Zatem rozwiązaniem na opóźnianie się zegara wahadłowego jest odpowiednie skrócenie ramienia wahadła.
8 4 8
2010-03-13T20:40:42+01:00
Witaj
Opóźnianie się zegara oznacza zbyt wolne odmierzanie czasu czyli zbyt długi
/ zbyt duży / okres wahań T, który dany jest wzorem
...........___
T = 2pi *Vl/g . Ze wzoru tego wynika, że należy skrócić długość l wahadła, co
zmniejszy jego okres T zwiększając jednocześnie częstotliwość jego wahań.
W praktyce "skrócenie" długości wahadła osiąga się przez "dokręcenie" śruby
ograniczającej pionowe położenie tzw. "serca" zegara na wahadle czyli
podwyższenie jego środka ciężkości.

.............................pozdrawiam
10 4 10