Kto mi to obliczy ? Nie było mnie na lekcjach i nie mam pojęcia . / to kreska ułamkowa.

-0,5+ trzy i jedna druga = ?
-2,7+ trzy i jedna druga= ?
-9,3+ trzy i jedna druga = ?
-3,7+ trzy i jedna druga = ?

jedna i trzy czwarte - 3,6=?
jedna druga - 3,6 = ?
- dwie całe i jedna druga -3,6 =?
- siedem całych i trzy ósme -3,6 = ?

Prosze o szybkie rozwiąznie !
Zgóry bardzo dziękuję <333

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T20:32:08+01:00
0,5+ trzy i jedna druga=4
2,7+ trzy i jedna druga=6,2
9,3+ trzy i jedna druga=12,8
3,7+ trzy i jedna druga=7,2
jedna i trzy czwarte - 3,6= -1,85
dwie całe i jedna druga -3,6=-1,1
siedem całych i trzy ósme -3,6=3,525
2010-03-13T20:54:28+01:00
-0,5+3 1/2= -5/10+3 1/2= -5/10+7/2= -10/20+70/20=-80/20=-4
-2,7+3 1/2= -2 7/10+3 1/2= -27/10+7/2=-54/20+70/20=-124/20=-6 4/20
-9,3+3 1/2=-9 3/10+3 1/2=-93/10+7/2=-186/20+70/20=-256/20=-12 16/20
-3,7+3 1/2=-3 7/10+3 1/2=-37/10+7/2=-74/20+70/20=-144/20=-7 4/20


1 3/4-3,6=7/4-3 6/10=7/4-36/10=70/40-144/40=-74/40=-1 34/40
1/2-3,6=1/2-3,6/10=1/2-36/10=10/20-72/20=-62/20=-3 2/20
-2 1/2-3,6=-5/2-3 6/10=-5/2-36/10=-50/20-72/20=22/20=1 2/20
-7 3/8-3,6=-59/8-3 6/10=-59/8-36/10=-590/80-288/80=302/80=3 62/80
2010-03-13T21:11:06+01:00
-0,5+ trzy i jedna druga = -0,5 + 3,5 = 3
-2,7+ trzy i jedna druga= -2,7 + 3,5 = 0,8
-9,3+ trzy i jedna druga = -9,3 + 3,5 = -5,8
-3,7+ trzy i jedna druga = -3,7 + 3,5 = -0,2
jedna i trzy czwarte - 3,6= 1,25 - 3,6 = -2,35
jedna druga - 3,6 = 0,5 - 3,6 = -3,1
- dwie całe i jedna druga -3,6 = -2,5 - 3,6 = -6,1
- siedem całych i trzy ósme -3,6 = -7,375 - 3,6 = -10,975