Odpowiedzi

2010-03-13T20:38:29+01:00
369:123=3

I rozpad 200:2=100
II rozpad 100:2=50
III rozpad 50:2=25
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T20:40:16+01:00
N - liczba cykli wciągu 369 dni
x - masa pierwiastka w próbówce
1 cykl - 123 dni
n cykli - 369 dni
123n=369 |:123
n=3

po trzech cyklach 7/8x = 7/8×200g=175g
200g-175g=25g
Pozostało w próbówce 25g tego pierwiastka.
2010-03-13T20:40:33+01:00
M=M₀×(½)^(t/T½)
t-czas całkowity
T½-okres półtrwania, inaczej czas połowicznego rozpadu
M=200g×(½)^(369/123)=200g×(½)³=200g×⅛=25g
Odp. Pozostanie 25 g.