Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-13T20:41:56+01:00
Ponieważ karuzela kręci się cały czas w jedną stronę, i po jakimś czasie "zakręci" Ci się w głowie i chwiejesz się na nogach ;DD
To tak po "mojemu"

;D
4 1 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T21:32:22+01:00
Zmysł równowagi umożliwia czucie położenia i ruchów ciała w przestrzeni. Mieści się w błędniku błoniastym, w uchu wewnętrznym. Tworzą go dwa narządy: woreczek i łagiewka oraz 3 kanały półkoliste. Ewolucyjnie zmysł równowagi (a także zmysł słuchu) wywodzi się z organu linii bocznej.

Podczas wirowania ciała układ równowagi nie musi wykonywać żadnych dodatkowych ruchów, czynności i przyzwyczaja się on tak jakby wyłączając się na moment. Gdy przestajemy się kręcić, to zmysł traci kontrolę nad równowagą ciała i nie może nad nią zapanować. Po chwili jednak wraca do normy :)
4 4 4