Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T21:30:13+01:00
Promień podstawy walca jest 8 razy dłuższy do wysokości tego walca. Objętość walca wynosi pi dm sześciennych.
Oblicz wysokość tego walca.
V=π dm³=1000 π cm³
r podstawy=8h
V=πr²h
1000 π cm³=π(8h)²h /:π
1000 cm³=64*h³
64*h³=1000 cm³ /:64
h³=15,625
h=∛15,625=2,5
Odp. Wysokość walca wynosi 2,5.
6 4 6
2010-03-13T21:36:51+01:00
V=πr²*h
ale h=8r
π=π*r²*8r
1=8r³
r³=1/8
r=1/2

h=8*1/2=4
3 5 3