W niewietrzonych pomieszczeniach , w ktorych przebywaja ludzie , wzrasta zawartosc dwutlenku wegla w powietrzu . Jesli zawartosc tego gazu przekroczy wiecej niz 0.1 % objetosci powietrza . przebywajacy w tym pomieszczeniu ludzie straca przytomnosc , a ich zycie bedzie powaznie zagrozone . Czy istnieje takie niebezpieczenstwo , jesli w pomieszczeniu o wymiarach
4m x 5m x 3m znajdzie sie 0.09 m³dwutlenku wegla ?
Odpowiedz uzasadnij . wykonujac odpowiednie obliczenia.

2

Odpowiedzi

2010-03-13T21:38:36+01:00
V pomieszczenia = 4m x 5m x 3m = 60m3
v pomieszczenia * 0,1 % =60m3 * 0,1% = 0,06m3

odp.tak istnieje bardzo duże niebezpieczeństwo.
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T22:24:17+01:00
Obliczam objętość pomieszczenia
4m x 5m x 3m= 60m³

obliczam dozwoloną objętość 0,1% CO₂ w pomieszczeniu
60m³*0,1%= 0,06m³

0,09m³> 0,06m³
tak więc istnieje duże niebezpieczeństwo straty przytomności
5 5 5