Odpowiedzi

2010-03-13T21:35:25+01:00
Rośliny nagozalążkowe( nagonasienne) wytwarzają specjalne twory chroniące komórki jajowe (zalążki) , które nie są okryte tkankami , czy organami.
Znaczenie roślin nagozalążkowych:
A) stanowią cenny surowiec dla przemysłu drzewnego
B) nasiona niektórych gatunków są jadalne
C) występują w wielu parkach i ogrodach

myślę ze pomogłam :):)
9 3 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T21:41:45+01:00
1.dają schronienie zwierzętom
2.dostarczaja pokarm dla zwierząt
3.ich korzenie umacniają glebę
4.zapobiegają erozji gleby
5.dostarczają żywicy do produkcji smarów i smoły
6. niektóre nasiona są jadalne
7.jagody jałowca zawierają olejki lotne wykorzystywane do aromatyzowania napojów alkoholowych
8.są uprawiane na skalę handlową
9.do urządzania terenów zielonych
41 4 41