Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-13T21:46:22+01:00
Bob Budowniczy haha :P
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T21:48:35+01:00
Każdy z nas chyba słyszał o terminie Disney. Zacznijmy może od małej historii powstania tej marki na całym świecie. Otóż postacie Disneya wykreował Walter Elias Disney wraz ze swoim bratem Royem . Elias Disney urodził się w Chicago 5 grudnia 1905 roku. Ukończy szkołę Benton School w 1917 roku by następnie uczyć się w City Art School. Szkołę jednak przerwał z powodu wojny, do której już nie wrócił.
Sukcesy Disneya narodziły się dzięki Oscarowi którego dostał w 1931 roku za postać Myszki Miki. Następnymi postaciami jakimi wykreował Disney był Kaczor Donald oraz pies Pluto. W 1938 roku dostał Oscara za film ,,Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków”. Od tego czasu zaczęła się fascynacja Disneyem. Powstało jeszcze kilka produkcji do których zaliczyć możemy m.in.:1940- Pinokio, Fantazja , 1941 – Dambo,1942 – Bambi, 1943 - Saludos Amigos, 1945 - Trzej Caballero, 1946 - Make Mine Music, 1947 - Fun And Funcy Free, 1948 - Melody Time, 1949 - The Adventures of Ichabod and Mr. Toad, 1950 – Kopciuszek, 1951 - Alicja w Krainie Czarów ,1953 - Piotruś Pan. Dzięki wyżej wymienionych produkcją zainteresowanie jego postaciami wzrosło o blisko 800 % w stosunku do roku 1938.
Powstały pomysły aby utworzyć park rozrywki, pomysły te były w głowie Eliasa już w 40-tych latach lecz brakowało pieniędzy na ich realizację. Tak było aż do roku 1955. Wtedy to też powstał pierwszy Disneyland w Kalifornii. Następnie powstały jeszcze trzy parki rozrywki Disneya. Walt Disney World Resort na Florydzie w roku 1971, Disneyland w Tokio w roku 1983 oraz Disneyland w Paryżu powstał w 1992 roku. W tych parkach rozrywki możemy poznać postacie z bajek oraz filmów Disneya oraz zakupić szereg gadżetów związanych z Disneyem począwszy od koszulek, kubków a skończywszy na coraz bardziej popularnych gier oraz malowanek z Disneyem. Malowanki Disneya cieszą się coraz większą popularnością wśród najmłodszych użytkowników. Są najbardziej przyjazną formą rozrywki dla naszych dzieci wskazywaną przez psychologów. Przy tak powszechnym dostępie do Internetu należy uważać aby pociechy nie trafiły na nieodpowiednie treści.
Do najbardziej popularnych postaci z Disneyem w dzisiejszych czasach zaliczyć należy: Króla Lwa, 101 Dalmatynczyków, Kubusia Puchatka, Myszkę Miki, Syrenkę Ariel , Śpiącą Królewnę. To właśnie te postacie bijąrekordy wśród dzieci w ilości sprzedanych bajek z ich udziałem oraz gadżetów do których zaliczymy malowanki z postaciami Disneya, gry Disneya, koszulki, komiksy oraz maskotki.
W ostatnich latach w wytwórni: The Walt Disney Company powstało parę filmów pełnometrażowych takich jak High School Musical 1,2,3 Camp Rock, Hannah Montana. Teraz aktorzy z tych filmów stały się nowymi ,,żywymi” postaciami Disneya. Jeszcze nie raz usłyszymy o nowych postaciach Disneya których popularność zmienia się z roku na rok. Wydaję mi się jednak, że nic nie przebije ikony Disneya jakim jest od ponad 70 lat Myszka Miki.
1 5 1