Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T21:54:21+01:00
Znaczenie miało ogromne gdyż cała Europa była pod wrażeniem Wojciecha. Szybko nadali mu tytuł święty. A miejscem jego pochówku wybrano Gniezno. O znaczeniu może świadczyć wyprawa do Polski Ottona III.
13 3 13
2010-03-13T21:57:43+01:00
Bolesław Chrobry wykorzystał sytuację, jaka powstała po męczeńskiej śmierci św. Wojciecha. Wcześniej jedynie cesarstwo prowadziło działania misyjne. Śmierć Wojciecha w czasie misji zorganizowanej przez Bolesława przydawała polskiemu księciu ogromnego prestiżu w oczach zachodnich chrześcijan. Pogrzebane w Gnieźnie relikwie biskupa stały się fundamentem założonej w roku 1000 przez jego przyjaciela, cesarza Ottona III, archidiecezji. Gniezno stało się niezależną archidiecezją, z czym długo nie mogły się pogodzić metropolie niemieckie, które do tamtej pory posiadały zwierzchnictwo nad wszystkimi powstającymi na terenach słowiańskich biskupstwami obrządku zachodniego.
11 3 11