Podczas pobytu w miejscowosciu gorskiej Adam wypozyczyl narty w wypozyczalni SUPER,a Bartek w wypozyczalni EKSTRA.
Wypozyczalnia spuer:Cena za wypozyczenie nart:10zl i dodatkowo 5zl za kazda godzine uzytkowania.
Wypozyczalnia ekstra:Cena za wypozyczenie nart:18zl i dodarkowo za 3zl za kazda godzine uzytkowania.
Koszt wypozyczenia nart w obu firmach bedzie taki sam,jezeli chlopcy bd uzywac narty przez?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T22:37:53+01:00
10 + 5x = 18 + 3x /-10
5x = 8 + 3x /-3x
2x = 8 / :2
x = 4

Odp. po 4 godzinach koszt będzie taki sam ...

Lub na logikę ;

Adam Bartek

0h- 10zł 18zł
1h- 15zł 21zł
2h- 20zł 24zł
3h- 25zł 27zł
4h- 30zł 30zł
2010-03-13T22:42:58+01:00
Super:10 + (5 × 4)=10+ 20=30
Extra: 18 +(3 × 4)=18 + 12 = 30
Koszt w obydwu firmach bedzie taki sam jeżeli chłopcy będą uzywac nart przez 4 godzin.