Proszę o jak najszybsze rozwiąznie, w odpowiedzich nie musza byc wsystkie punkty. Proszę, pilne.


z. 1
Zdania: prawda czy fałsz:
1) Zapotrzebowanie na łuszcze wzrasta wraz ze starzeniem się organizmu.
2) białka stanowią główny składnik enzymów.
3) Strawiony pokarm jest wchłaniany w jelicie grubym.
4) Trzustka wytwarza żółc, która uczestniczy w trawieniu tłuszczów.
z.2
Co to jest?
5) Zwiążki organiczne występujące w dużej ilości w warzywach i owocach.
z. 3
Wyjaśnij pojęcie:
6) Sole mineralne
z. 4
7) Witaminy K i B12 powstają w jelicie grubum dzięki działalności baktterii odżywiających się niestrawionymi resztkami pokarmu. Wyjaśnij, dlaczego stosowanie antybiotyków może spowodowac niedobór tych witamin w organiźmie.
z. 5
8) Sałatka grecka, uważana za zdrowy, pełnowartościowy posiłek, zawiera m.in.: pomidory, ogórki, paprykę, ser feta, oliwki oraz oliwę. Wypisz składniki sałatki, które są źródłem: białek, tłuszczów, węglowodanów, witamin, soli mineralnych..
z.6
Co zachodzi w:
9) żołądku
10) jamie ustnej
11) dwunastnicy
12) jelicie grubym

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T22:30:05+01:00
2.p
3.f
5. cukry,błonnik
7. ponieważ antybiotyki zwalczają bakterie,
6. pierwiastki chmiczne w organiżmie które znajdują sie w kazdym pokarmie
10. rozdrabnianie i nawilżanie pokarmu
12.wchłanianie wody i soli mineralnych
2 3 2
2010-03-13T22:32:29+01:00
Z. 1
Zdania: prawda czy fałsz:
1) Zapotrzebowanie na łuszcze wzrasta wraz ze starzeniem się organizmu. - Prawda
2) białka stanowią główny składnik enzymów. - Prawda
3) Strawiony pokarm jest wchłaniany w jelicie grubym. - Prawda
4) Trzustka wytwarza żółc, która uczestniczy w trawieniu tłuszczów. - Fałsz
z.2
Co to jest?
5) Zwiążki organiczne występujące w dużej ilości w warzywach i owocach.- Sole mineralne, witaminy i błonnik.
z. 3
Wyjaśnij pojęcie:
6) Sole mineralne- Nazwę "sole mineralne" odnosi się przede wszystkim do soli spotykanych w naturze (w organizmach żywych, pożywieniu etc.). Sole mineralne są ważnym składnikiem diety człowieka, spełniają bowiem rolę budulcową oraz regulatorową. Stanowią około 4% organizmu człowieka (przy czym najważniejsze to chlorek sodu, a także sole wapnia i magnezu). Niedostateczna ilość soli mineralnych w diecie może prowadzić do poważnych zaburzeń w organizmie człowieka.
z. 4
7) Witaminy K i B12 powstają w jelicie grubum dzięki działalności baktterii odżywiających się niestrawionymi resztkami pokarmu. Wyjaśnij, dlaczego stosowanie antybiotyków może spowodowac niedobór tych witamin w organiźmie. - poniewaz antybiotyki zwalczają bakterie
z. 5
8) Sałatka grecka, uważana za zdrowy, pełnowartościowy posiłek, zawiera m.in.: pomidory, ogórki, paprykę, ser feta, oliwki oraz oliwę. Wypisz składniki sałatki, które są źródłem: białek, tłuszczów, węglowodanów, witamin, soli mineralnych.. - białek - ser feta
tłuszczów - oliwa
węglowodanów - papryka, pomidor, ogórek
witamin - papryka, pomidor, ogórek
soli mineralnych - ser feta

z.6
Co zachodzi w:
9) żołądku -Żołądek (łac. gaster, ventriculus, stomachus) – narząd stanowiący część przewodu pokarmowego, którego zasadniczą rolą jest trawienie zawartych w pokarmie białek (nie zachodzi trawienie tłuszczów, a trawienie cukrów jest wręcz hamowane przez niskie pH żołądka). Żołądek wydziela sok żołądkowy zawierający enzymy trawienne . Żołądek wydziela kwas solny, który uaktywnia enzymy trawienne oraz zabija drobnoustroje.
10) jamie ustnej -Pierwsza modyfikacja pokarmu.
11) dwunastnicy- W dwunastnicy pokarm podlega złożonym procesom trawienia w których wyniku zachodzi dalszy rozkład węglowodanów i białek
12) jelicie grubym- W jelicie grubym zachodzi końcowy etap wchłaniania wody, elektrolitów i soli mineralnych z resztek pokarmowych. Występują tutaj także bakterie symbiotyczne
3 5 3