Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T23:40:57+01:00
Prostą l1: 3x+2y-11=0 przekształcam
3x+2y-11=0
2y=-3x+11 dzielę przez 2
y=-3/2x+11/2

prostą l2: 3mx + (m2 + 1)y - 5 = 0 przekształcam
3mx + (m2 + 1)y - 5 = 0
(m2 + 1)y = -3mx + 5 dzielę przez m2 + 1
y = (-3m/m2 + 1)x + 5/(m2 + 1)

Aby proste były równoległe to współczynniki kierunkowe muszą być takie same
(te przy x :))

czyli
-3m/m2 + 1 = -3/2
-6m=-3m2 - 3
-6m +3m2 + 3 = 0
3m2 -6m + 3 = 0

Liczę deltę
i dalej m₁ i m₂
Powodzenia:o)

p.s. Jeśli sobie nie poradzisz to daj znać na pocztę. Chętnie pomogę :o)
2010-03-13T23:46:16+01:00
L1 : 3x + 2y -11 = 0 ---> 2y = -3x +11
y = (-3/2)x + 11/2
l2 : 3mx +(m² +1) y - 5 = 0 ---> (m² +1) y = -3mx + 5
y = [-3m /(m² +1)] x + 5/(m² + 1)
Aby proste l1 oraz l2 były równoległe muszą mieć takie same
współczynniki kierunkowe , czyli
- 3m/(m² +1) = (-3/2) ---> -3*(m² +1) = 2*( -3m)
-3m² - 3 = - 6 m
3m² - 6 m +3 = 0
m² - 2 m +1 = 0
( m -1)² = 0 < => m = 1
Odp.Dla m =1 proste l1 oraz l2 są równoległe.
5 4 5