Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T23:25:46+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Sprawdzam dla jakich n mam wyrazy dodatnie
-2n+8>0
-2n>-8 dzielę przez -2
n<4

n są naturalne, więc pierwszy, drugi i trzeci wyraz są dodatnimi wyrazami
a₁=-2*1+8=6
a₂=-2*2+8=4
a₃=-2*3+8=2

:o)
5 5 5
  • Roma
  • Community Manager
2010-03-13T23:33:29+01:00
An = -2n + 8, n ∈ N₊
an > 0
-2n + 8 > 0
-2n > - 8 /:(-2)
n < 4
Rozwiązaniem są liczby naturalne mniejsze od 4, czyli wyrazy a₁, a₂ i a₃ są dodatnimi wyrazami tego ciągu.
Spr.
a₁ = -2*1 + 8 = -2 + 8 = 6
a₂ = -2*2 + 8 = - 4 + 8 = 4
a₃ = -2*3 + 8 = -6 + 8 = 2

Odp. Dodatnie wyrazy tego ciągu to: a₁ = 6, a₂ = 4 i a₃ = 2
5 5 5