1. Podróżnicy stwierdzili, że jeśli bedą spożywali każdego dnia pełne racje żywnościowe, to zapasy wystarczą im na 10 dni. Oblicz na ile dni wystarczą te zapasy, jeśli racje żywnościowe zostaną zmniejszone o ⅙. Zapisz obliczenia.

2. Zapisz podane liczby w kolejności od najmniejszej do największej

(a) 5⁴⁵ - 5⁴⁴ (b)125¹⁴*²⁵ (c)(5¹⁵)³ (d)15⁴⁴ : 3⁴³



------------------------------------------------------------------------------
Prosze o odpowiedzi,tylko dobre!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-13T23:23:51+01:00
Zad1.
pełne racje - 10 dni
5/6 racji --x dni

5/6x=10
x=10:5/6
x=10*6/5
x=12 dni

zad2.
a=5⁴⁵-5⁴⁴ = 5*5⁴⁴-5⁴⁴=4*5⁴⁴
b=125¹⁴*²⁵ = (5³)¹⁴*²⁵=(5³)³⁵⁰=5¹⁰⁵⁰
c=(5¹⁵)³=5⁴⁵=5*5⁴⁴
d=15⁴⁴:3⁴³ = 15*(5*3)⁴³:3⁴³=15*5⁴³*3⁴³:3⁴³=3*5⁴⁴
2010-03-13T23:48:45+01:00
Zadanie 2

a=5⁴⁵-5⁴⁴ = 5*5⁴⁴-5⁴⁴=4*5⁴⁴

b=125¹⁴*²⁵ = (5³)¹⁴*²⁵=(5³)³⁵⁰=5¹⁰⁵⁰

c=(5¹⁵)³=5⁴⁵=5*5⁴⁴

d=15⁴⁴:3⁴³ = 15*(5*3)⁴³:3⁴³=15*5⁴³*3⁴³:3⁴³=3*5⁴⁴

Zadanie 1

Obecnie na jeden dzień przypada im 0,1 posiadanych zapasów.
Liczbę tą muszą zmniejszyc o ⅚. Więc:
1/10 * 5/6 = 1/12
Więc wychodzi im jakby 12 porcji, z czego wynika że wystarczy im to na 12 dni.