Odpowiedzi

2010-03-13T23:30:00+01:00
An=- 0,5n-1
Liczymy wartość wyrazu dla n+1
a{n+1} = -0,5(n+1)-1 = -0,5n-0,5-1 = -0,5n-1,5
Obliczamy różnicę ciągu.
a{n+1} - an = -0,5n - 1,5 - (-0,5n - 1) = -0,5n - 1,5 + 0,5n + 1 = -0,5
Ponieważ r = -0,5 jest liczbą, więc ciąg(an) jest arytmetyczny. (r nie może zalezeć od n, czyli musi wyjść liczba bez n)
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T23:30:57+01:00
Liczę an+1 czyli w miejsce n w wyrazie ogólnym wstawiam n+1
i mam
-0,5*(n+1)-1=-0,5n - 0,5 - 1=-0,5n - 1,5
an=- 0,5n-1

liczę r tych ciągów, jeśli wyjdzie mi z n to nie jest to ciąg arytmetyczny
an+1-an=-0,5n - 1,5 - (- 0,5n-1)=-0,5n - 1,5 + 0,5n+1= -0,5

czyli jest to ciąg arytmetyczny (nawet malejący :o))
3 3 3