Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T00:16:20+01:00
HNO₃

Mm=1g+14g+3*16g
Mm=63g

C=5,5*63*100%/1,18
C=0,0055*63*100%/1,18
C=29,4%
2010-03-14T00:17:28+01:00
Witaj
dane cm=5,5M, d=1,18g/cm3 = 1180g/dm3, M=63g/mol
szukane cp

cp = cm *M *100% //d = 5,5mol/dm3 *63g/mol *100% //1180g/dm3 = 29,36%

5,5M roztwór HNO3 jest jednocześnie roztworem 29,36%

............................pozdrawiam
1 5 1