Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T23:57:50+01:00
Odp. a
Te liczby tworzą ciąg arytmetyczny
Są to liczby: 3,7,11,15,19,23,27, ....
an = 4*(n -1) + 3 = 4n -4 +3 = 4n - 1 , dla n =1, 2,3 , ...
czyli
an = 4n -1 dla n∈ N.
r = 4
a1 = 3
2010-03-13T23:59:05+01:00
Liczby naturalne n, ktorych reszta z dzielenia przez 4 jest równa3;
tworzą ciąg arytmetyczny, bo
a1=7
a2=11
a3= 15
....


wyraz ogólny
an= 7+(n-1)*r
an= 7+(n-1)*4
an= 7+4n-4
an= 4n+3
czyli d jest zła

:o)