Odpowiedzi

2010-03-14T00:13:53+01:00
CaSO4
a) Siarczan(VI) wapnia
b) Gips
c) Skały wapienne, minerały (anhydryt, selenit)
d) Po zmieszaniu z wodą twardnieje tworząc zaprawę hydrauliczną. Podatny na pękanie (kruszenie się pod wpływem uderzenia itp.).
e) Unieruchamianie złamanych kończyn
Wyciski w stomatologii
Cement
Farby
Nawozy sztuczne
Rzeźbiarstwo
Przy wystrajaniu wnętrz
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T00:14:16+01:00
- siarczan wapnia
- gips palony
- występuje w przyrodzie w postaci mineralnej m.in. jako anhydryt czy selenit. Uwodniony siarczan wapnia znany pod popularną nazwą gips ma bardzo wiele zastosowań zarówno w przemyśle jak i w życiu codziennym, jest stosowany jako środek osuszający.
Jest również stosowany w produktach takich jak tofu. W stanie naturalnym jest przezroczysty, tworzy krystaliczne białe skały, funkcjonuje jako wskaźnik wilgotności. W zależności od metody kalcynacji siarczanu wapnia moze byc jedno lub dwuwodny.
1 4 1