1. W gimnazjum w Marysinie są trzy klasy pierwsze. Do klasy 1a uczęszcza x uczniów, do klasy 1b o trzy osoby więcej, a do klasy 1c o dwie osoby mniej. Ilu pierwszoklasistów ma gimnazjum w Marysinie?

2. Marcin ma x złotych, Jacek o 5 złotych więcej, a Olek trzy razy więcej niż Marcin. Ile pieniędzy mają w sumie?

3. W parku rośnie x lip, y kasztanów, a także klony i akacje. Klonów jest 2 razy więcej niż lip, a akacji jest o 10 więcej niż kasztanów. Ile drzew rośnie w parku?

4. Kierowca przejechał pierwszego dnia x km, drugiego dnia o 100 km więcej, a trzeciego dnia trzy razy więcej niż pierwszego. Ile kilometrów przejechał w sumie ?

3

Odpowiedzi

2010-03-14T00:07:10+01:00
A) x+x+3+x-2=3x+1
b) x+x+5+3x=5x+5
c) x+y+2x+10y=3x+12y
d) x+x+100+3x=5x+100

powinno być dobrze.;-)
11 3 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T00:09:28+01:00
1.
1a - x
1b - x+3
1c - x-2
sumujemy: x+(x+3)+(x-2) = 3x+1 tylu uczniów jest w pierwszych klasach gimnazjum w Marysinie.

2.
Marcin = x
Jacek = x+5
Olek = 3x
suma: x+(x+5)+3x = 5x+5 tyle w sumie mają chłopcy.

3.
x - lipy
y - kasztany
klony = 2x
akacje = y+10
sumujemy: x+y+2x+y+10 = 3x+2y+10

4.
1 dzień = x km
2 dzień = x+100 km
3 dzień = 3x
łącznie: x+(x+100)=3x = 5x+100 tyle łącznie przejechał kierowca przez 3 dni
26 4 26
2010-03-14T00:38:10+01:00
1. x+x+3+x-2=3x+1
2. x+5+x+3x=5x+5
3. x+y+2x+10y=3x+11y
4.x+x+10+3x=5x+100
16 2 16