Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-14T09:54:55+01:00
Zalety drewna
•korozja jest mniejsza niż wielu materiałów budowlanych (oczywiście przy odpowiedniej impregnacji),
•waga konstrukcji z drewna jest mniejsza w porównaniu z konstrukcją stalową,
•jest łatwe w obróbce i montażu,
•dopasowuje się do zmian powstałych w skutek działań sił zewnętrznych czy wewnętrznych (np. wiatr, praca elementów budynku),
•jest dobrym izolatorem termicznym i elektrycznym,
•konstrukcje z drewna są tańsze niż wykonane z innych materiałów,
•nie wykazuje żadnych szkodliwych oddziaływań na organizm ludzki,
•jest materiałem ekologicznym, odnawialnym,
•jest dekoracyjne i niepowtarzalne.

Wady drewna

•jest materiałem łatwo kurczliwym,
•długie elementy częściej się kurczą i wypaczają,
•łatwo pęka przy zmiennych warunkach atmosferycznych,
•jest podatne na grzyby, pleśń i owady,
•jest łatwopalne.
22 4 22
2010-03-14T09:55:07+01:00
Wady drewna w budowlance:
* są związane ze wzrostem drzewa- sęki, rdzenie położone mimośrodowo, rdzenie podwójne, zawoje, skręt włókien, pęknięcia (np. mrozowe)
* związane z żerowaniem owadów na drzewie lub drewnie
* związane z procesami gnilnymi, zagrzybieniem podczas wzrostu drzewa albo po jego ścięciu, powodują zmianę zabarwienia, siniznę, zgniliznę czyli mursz
* grzyby powodujące szybki rozkład drewna na dużych powierzchniach.

zalety drewna w budowlance:
* drewno jako material ekologiczny
* dobra izolacja termiczna i elektyczna
* gatunki miękkie są łatwe w obróbce
* drewno jest odporne na dzialanie wielu czynników chemicznych
9 3 9