Przystanek autobusowy znajduje się przy prostokątnym skwerze . Niektórzy pasażerowie skracają sobie drogę przy przystanku,niszcząc przy tym trawnik. Załóżmy,że osoba spiesząca się do autobusu biegnie z prędkością 8 km/h (≈2,2 m/s). Ile czasu zaoszczędzi,wybierając drogę przez trawnik ?


2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-14T10:03:56+01:00
10²+12²=x²
100+144=x²
244=x²
x=√244
x≈15,62

d=22m=10+12
v=2,2m/s
t₁=22m÷2,2m/s=10sekund
t₂=15,62m÷2,2m/s=7,1sekund

10-7,1=2,9[sekund]
12 3 12
2010-03-14T10:04:12+01:00
Rozwiązanie:
10²+12²=x²
100+144=x²
244=x²
x=√244
x≈15,62
d=22m=10+12
v=2,2m/s
t₁=22m÷2,2m/s=10sekund
t₂=15,62m÷2,2m/s=7,1sekund

10-7,1=2,9[sekund]

Odp:Wybierając drogę przez trawnik zaoszczędzi 2,9 sekudy.

Licze na najlepsze:).
10 3 10