Odpowiedzi

2010-03-14T10:11:39+01:00
Mr=300g
ms = 6g
Cp=?

Cp= ms/mr*100%
Cp=6/300*100%
Cp=2%

Odp.Stężenie procentowe wynosi 2%.

---------------------------------------------------------------------

mr=200g
Cp=15%
ms=?
mw=?


Cp=ms/mr*100% /*mr
mr*Cp=ms*100%/:100%
mr*Cp/100%=ms
ms=200*15%/100%
ms=30g
mw=mr-mr
mw=200-30=170g

Odp. Trzeba użyć 30 g soli kuchennej i 170 g wody.

Liczę na najlepszą odpowiedź :))
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T10:17:55+01:00
Zadanie 1
masa roztworu (mr)- 300 g
masa substancji (ms)- 6 g
stężenie procentowe (C%)=?
C% = (ms*100%)/mr
C% = (6*100)/300
C% = 2%
Stężenie procentowe roztworu to 2%

Zadanie 2
masa roztworu (ms) - 200g
stężenie procentowe (C%) - 15%
masa substancji (ms) - ?
masa wody = masa roztworu - masa substancji
przekształcam powyższy wzór tak aby wyznaczyć (ms)
ms=(mr*C%)/100%
ms=(200*15%)/100%
ms = 30 g
mw = 200-30= 170 g
Aby otrzymać ten roztwór trzeba wziąć 170 g wody i 30 g soli.