Proszę o rozwiązanie paru zadanek ;) Daje dużo pkt i wybieram najlepszą !

1) Oblicz energię kinetyczną kierowcy o masie 85kg prowadzącego samochód z prędkością o wartości 144km/h.

2) Oblicz ilu J odpowiada praca 3kWh.

3) Andrzej naciska na ścianę budynku przez 5 min. Jaką pracę wykonał Andrzej.

4) Oblicz moc silnika elektrycznego, który wykonał pracę 60kJ w czasie 10 minut.

5) Ania segreguje książki. Przeczytane przeniosła na półkę znajdującą się na 3 razy większej wysokości nad podłogą niż były poprzednio. Ile razy wzrosła energia potencjalna książek względem podłogi.

6) Na spadające krople deszczu działają siły oporu powietrza i dlatego, mimo działania siły przyciągania ziemskiego, krople deszczu blisko ziemi poruszają się ruchem jednostajnym. Czy krople spadające z jednakowymi prędkościami mają jednakowe energie kinetyczne.

7) Moc urządzenia wynosi 10W. Oznacza to, że w 1 min zostaje wykonana praca [...] ?

2

Odpowiedzi

2010-03-14T10:45:18+01:00
Zad1
Dane:
m = 85 kg
V = 144 km/h = 144 000 m/ 3600 s = 40 [m/s]
Rozw.:
Ek = m × V² / 2 = 85 kg × (40 [m/s])² /2 = 68 000 J
Zad2
3 kWh = 3000 Wh = 3000 W × 3600s = 10800000 J
Zad3
Praca to iloczyn siły działającej na ciało i przemieszczenia. W tym przypadku przemieszczenie jest równe 0 więc praca też jest równa 0
W = F × s
s = 0
W = F × 0 = 0
Zad4
Dane:
W = 60 kJ = 60 000J
t =10 minut = 600 s
Rozw.:
P = W/t = 60 000J / 600 s = 100 W
Zad5
Ep₁ = m×g×h
Ep₂ = m×g×3h
Ep₂ / Ep₁ = m×g×3h / m×g×h = 3
Zad 6 energia kinetyczna jak widać ze wzoru Ek = m × V² / 2 zależy nie tylko od prędkości ale także od masy. Jeżeli krople mają mieć taką samą energię kinetyczną to oprócz jednakowej prędkości muszą mieć także jednakowe masy
Zad7
Dane:
P = 10 W
t = 1min = 60 s
Rozw.:
P = W/t
W = P × t = 10 W × 60 s = 600 J
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T11:11:54+01:00
Zad 1
Dane:
v = 144 km/h = 40 m/s |Jesli nie wiesz dlaczego, przypomnij sobie zamiane :)
m = 85kg

Oblicz:
Ek = ?
Ek = 1/2 mv²
Ek = 1/2 * 85 kg * (40 m/s)²
Ek = 42.5 kg * 1600 [m/s]²
Ek = 68 000 J |zeby bylo ladnie zamienimy na kJ :)
Ek = 68 kJ

Odpowiedz: Energia kinetyczna kierowcy wynosi 68 kJ .


Zad 2

3 kWh = 3000 Wh = 3000W * 3600s = 10800000 J

Odpowiedz: 3kWh to 10800000 J .


Zad 3
Zadna, gdyz nie przesunal sciany (bez przesuniecia [drogi = s] praca = 0 J). Tego nie pisz: No chyba ze Andrzej to taki koks ze przesunal sciane, to i tak nie mamy sily z jaka dzialal i ile wycisnal ta sciane. :D


Zad 4
Dane:
W = 60 kJ = 60 000 J
t = 10 min = 600 s

Oblicz:
P = ?
W = P * t
P = W/t
P = 60000 J/600 s
P = 100 W

Odpowiedz: Moc tego urzadzenia wynosi 100 W .


Zad 5
Dane:
h₁
h₂ = 3 * h₁

Oblicz: Ile razy wzrosla energia potencjalna h₁ -> h₂
Ep₂/Ep₁ = m*g*3h / m*g*h |skracamy wyrazy podobne
Ep₂/Ep₁ = 3

Odpowiedz: Energia potencjalna wzrosla 3 razy wzgledem strego polozenia .


Zad 6
Na energie kinetyczna sklada sie masa i predkosc, od tych dwoch czynnikow zalezy energia kinetyczna ciala. Skoro predkosc maja ta sama, to nie bierzemy jej pod uwage, czyli wychodzi na to ze w tym przypadku masa kropli ma najwieksze znaczenie, im wieksza tym wieksza Ek i w druga strone.


Zad 7
Dane:
P = 10 W
t = 1 min = 60 s

Oblicz:
W = ?
W = P*t
W = 10 W * 60 s
W = 600 J

Odpowiedz: Praca wykonana przez to urzadzenie wynosi 600 J .




Mam nadzieje ze pomoglem, pozdrawiam, Crazy. :)
P.S. Oczywiscie sprawdz wyniki! :) Sformuluj sobie odpowiedzi jak chcesz bo moj polski... zalama :D Przynajmniej wiesz o co chodzi. :)
1 5 1