Łazienka ma kształt prostopadłościanu o podstawie prostokąta 2,5m na 4m wysokości 3m. Ile potrzeba m kwadratowego kafelek, aby wyłożyć nimi całą podłogę i ściany do wysokości 1,5m. Ile zapłacimy za kafelki, jeżeli 1m kwadratowy kosztuje 24zł?
Pomóżcie pliss daje naj.... <33

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T10:17:10+01:00
Powierzchnia podłogi:
2,5m*4m=10m²

Powierzchnia ścian do 1,5m
2*2,5m*1,5m+2*4m*1,5m=7,5m²+12m²=19,5m²

10m²*19,5m²=29,5m² - tyle m²kafelków trzeba kupić
24zł*29,5=708zł - tyle zapłacimy za kafelki
6 4 6
2010-03-14T10:19:57+01:00
Pp= 4*2,5= 10m2
Pb1= 4*1,5=6m2
Pb2= 2,5*1,5= 3,75m2

6*2=12m2
3,75*2= 7,5m2
12+ 7,5= 19,5m2

10m2+19,5= 29,5
24zł*29,5m2= 708zł
7 4 7
2010-03-14T10:30:33+01:00
Pierwsza odpowiedz jest poprawna.
trzeba kupić: 29,5 m²
trzeba zapłacić: 708 zł
W odpowiedzi 2 jest źle policzone pole boczne:)
3 2 3