Odpowiedzi

2010-03-14T10:29:05+01:00
72km:60=1,2km
1,2km/60=0,02km=20m

72km/h=1,2km/min=20m/s

Liczę na naj!.:**
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T10:33:09+01:00
Samochód jedzie z prędkością 72 km/h. Ile kilometrów przejeżdża ten samochód w ciągu minuty, a ile w ciągu sekundy?
1 h = 60 min
1 min = 60 sek
1 h = 60 x 60 = 3600 sek
czyli:
72 km/h to 72 : 60 min = 1,2 km/min
72 km/h to 72 : 3600 sek = 0,02 km/sek
Odp:
1,2 km/min i 0,02 km/sek
3 3 3