Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T10:35:31+01:00
15 listopada 1995 Kamiński wyruszył z Wyspy Berknera, w lodzie szelfowym Filchnera, z zamiarem samotnego przejścia bez pomocy z zewnątrz, w poprzek kontynentu do Zatoki McMurdo na Morzu Rossa. wspiął się na lądolód wlokąc 120 kg ładunku na saniach, i przy huraganowych wiatrach i mrozach sięgających -40˚C, poprzez obszary szczelin i pola zastrug, pokonał 1400 km, stając na drugim wierzchołku Ziemi, jako pierwszy człowiek, który dokonał tego w czasie jednego obiegu Planety dookoła Słońca. Stało się to 14 stycznia 1996 roku. Czterdzieści kilometrów i trzy dni później przerwał wyprawę mając na uwadze bezpieczeństwo własne i osób asekurujących go z obozu Patriot Hills. Decyzję tę podjął w obliczu kończącego się antarktycznego lata i pogarszającej się pogody. Pomimo, że wyprawa nie opierała się o głębszy plan naukowy, to jednak oprócz sławy dla Kamińskiego przyniosła nowe dane dotyczące logistyki wypraw polarnych i uwarunkowań psycho-fizycznych jakim podlegają śmiałkowie na Białym Kontynencie.

(zrodlo: http://antarcticana.republika.pl/)

pzdr ;)
1 3 1
2010-03-14T10:38:58+01:00
Marek Kamiński polski polarnik badał na Antarktydzie m.in:
-zjawiska zachodzące w klimacie na antarktydzie,
-zwierzęta zamieszkujące ten obszar
-klimat okołobiegunowy,
-nowe szlaki na Antarktydzie.
1 5 1