Z jednego kg soczystych jabłek otrzymuje sie srednio trzy szklanki soku. Przecietnie szklanka ma pojemnosc 250ml. Pan Nowak postanowil zrobic wino w gasiorze o pojemnosci 30l. Ile kg jablek potrzebuje jezeli przed dodaniem cukru i wody musi w 85% zapelnic gasior sokiem?

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-14T10:34:38+01:00
1kg->3szklanki= 0.75
85%*30l =25.5l

potrzebujemy wiec 25.5l soku

1kg->3l
(25.5/0.75)kg-> o.75l *(25.5/0.75)
34kg->25.5l

ODP potrzeba 34kg jablek
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T10:36:44+01:00
250ml=0,25l
0,25*3=0,75l

0,85*30l=25,5l - tyle soku potrzeba
25,5l:0,75l=34 - tyle szklanek, a więc tyle kg jabłek potrzeba