4. (2p) W 300 gramach roztworu znajduje się 90 g saletry potasowej. Jakie jest stężenie procentowe tego roztworu?
Dane: Szukane:



wzór



Odpowiedź: ….....................................................................................................................................

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-14T10:36:53+01:00
Dane;
ms= 90g.
mr= 300g
Szukane
Cp=?
Wzor;
Cp= ms/mr * 100%
Obliczenia;
Cp. 90g/300g * 100% = 30 %
2010-03-14T10:42:26+01:00
Dane:
mr=300g
ms=90g

Szukane:
cp=?

WZORY:
Cp=ms/mr *100%

Cp=90g:300g*100%=30%
Odp.Stezenie procentowe tego roztworu wynosi 30%
2010-03-14T11:14:59+01:00
Masa roztworu - 300g
masa substancji - 90g

Cp = ms/mr x 100%
Cp = 90g/300g x 100% = 30%