Przed rozwiązywaniem układu równań podejmij decyzję, z której metody wygodniej jest skorzystać podstawiania czy przeciwnych współczynników .Następnie rozwiąż układ i sprawdż otrzymane rozwiązanie : (początek równańrozpoczyna sie dużą klamrą )
a) x=4-3y
x+y=-6

b)-2x+y=-8
4x-3y=2

c) x+7y=22
y=5x-2

d) x-3y=-4
5x-2y=-7

e) -3x-2y=-2
2x+3y=-2

f) y=2-8
-12x+9y=-6

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-14T10:47:09+01:00
A) x=4-3y
x+y=-6

x+3y=4
x+y=-6/(-3)

x=3y=4
-3x-3y=-18

-2x=-14/(-2)
x=7

b)-2x+y=-8/*3
4x-3y=2


-6x+3y=-24
4x-3y=2

-2x=-22/(-2)
x=11


c) x+7y=22
y=5x-2

x+7y=22
-5x+y=-2/(-7)

x+7y=22
35x-7y=14

36x=36/36
x=1



d) x-3y=-4/2
5x-2y=-7/(-3)

2x-6y=-8
-15x+6y=21

-13x=13/(-13)
x=-1


e) -3x-2y=-2/*3
2x+3y=-2/*2

-9x-6y=-6
4x+6y=-4

-5x=-10/(-5)
x=2




y=2x-8
-12x+9y=-6


-2x+y=-8/(-9)
-12x+9y=-6

18x-9y=72
-12x+9y=-6

6x=60/6
x=11

10 3 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T11:41:34+01:00
W załączniku.Coś mi nie chce wejść więc podaje link do załącznika
http://img.epuls.pl//zdjecia/48282/48282440_l/unknown/obrazgewfjpg.jpg
6 4 6