Uzupełnij przysłowia i frazeologizmy odpowiednimi przymiotnikami:
1) .... Polak po szkodzie.
2) .... złego początki.
3) Znać się jak ..... konie.
4)Wyrządzić komuś .... przysługę.
5) Za....progi na twoje nogi.
6) Przełknąć.....pigułkę.
7) Wylewać.....łzy.
8) .... drzew się nie przesadza.
9) Bajka o ..... wilku.
10) Znać kogoś jak .... szeląg.
11) .... zwyczaj nie pożyczaj.
12) Kto zjada ostatki, ten .... i gładki.
13) W nocy wszystkie koty są .... .
14) Mieć....rękę.
15) Rzucić kogoś na .... wodę.
16) Mieć.....gest.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T11:04:01+01:00
1) Mądry Polak po szkodzie.
2) Dobre złego początki.
3) Znać się jak łyse konie.
4)Wyrządzić komuś niedźwiedzią przysługę.
5) Za wysokie progi na twoje nogi.
6) Przełknąć gorzką pigułkę.
7) Wylewać krokodyle łzy.
8) Starych drzew się nie przesadza.
9) Bajka o złym wilku.
10) Znać kogoś jak zły szeląg.
11) Dobry zwyczaj nie pożyczaj.
12) Kto zjada ostatki, ten piękny i gładki.
13) W nocy wszystkie koty są szare .
14) Mieć szczęśliwą.rękę.
15) Rzucić kogoś na głęboką wodę.
16) Mieć wielki gest.
12 4 12
dzięki
A nie "szczodry" gest?
2010-03-14T11:08:15+01:00
1. Mądry Polak po szkodzie.
2. Miłe złego początki.
3. Znać się jak łyse konie.
4. Wyrządzić komuś niedźwiedzią przysługę.
5. Za wysokie progi na twoje nogi.
6. Przełknąć gorzką pigułkę.
7. Wylewać krokodyle łzy.
8. Starych drzew się nie przesadza.
9. Bajka o żelaznym wilku.
10. Znać kogoś jak zły szeląg.
11. Dobry zwyczaj nie pożyczaj.
12. Kto zjada ostatki, ten piękny i gładki.
13. W nocy wszystkie koty są czarne.
14. Mieć lekką rękę.
15. Rzucić kogoś na głęboką wodę.
16. Mieć szeroki gest.
9 4 9
2010-03-14T11:10:30+01:00
1. Mądry Polak po szkodzie.
2. Miłe złego początki.
3. Znać się jak łyse konie.
4. Wyrządzić komuś niedźwiedzią przysługę.
5. Za wysokie progi na twoje nogi.
6. Przełknąć gorzką pigułkę.
7. Wylewać krokodyle łzy.
8. Starych drzew się nie przesadza.
9. Bajka o żelaznym wilku.
10. Znać kogoś jak zły szeląg.
11. Dobry zwyczaj nie pożyczaj.
12. Kto zjada ostatki, ten jest piękny i gładki.
13. W nocy wszystkie koty są czarne.
14. Mieć wolną rękę.
15. Rzucić kogoś na głęboką wodę.
16. Mieć szeroki gest.

Ale czy te wszystkie są dobre to nie wiem : )
5 3 5