Odpowiedzi

2010-03-14T11:06:36+01:00
WARTOŚCIOWOŚĆ TO LICZBA WIĄZAŃ, KTÓRE TWORZY DANY ATOM.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T11:08:41+01:00
Wartość pierwiastka chemicznego to podstawowe pojęcie, które ma dwa znaczenia :
- substancja chemiczna, która składa się z atomów posiadających tą samą liczbę protonów
- zbiór wszystkich atomów posiadającą taką samą liczbę protonów
1 5 1
2010-03-14T11:09:13+01:00
Wartość? Może chodzi Ci o wartościowość?
Wartościowość określa iloma wiązaniami łączy się dany pierwiastek z innym. Np wartościowość tlenu to II czyli dwoma wiązaniami łączy się z innymi.
Przykład. Wzór strukturalny tlenku magnezu (który też jest II - wartościowy):
Mg = O


Większość pierwiastków ma wiele wartościowości odczytujesz to z układu okresowego.
1 1 1